سبوس برنج پوسته بیرونی دانه ی برنج و سرشار از مواد مغذی است. سبوس برنج را از دانه های برنج جدا می کنند تا برنج سفید به بازار عرضه گردد و آن را به عنوان محصول جانبی این فرآیند جمع آوری می نمایند. مصرف آن فواید بیشماری برای سلامتی دارد در ادامه طریقه مصرف سبوس برنج برای لاغری را بررسی می کنیم.

سبوس برنج نباید از غذای انسان حذف شود

اهمیت طریقه مصرف سبوس برنج برای لاغری و  سلامت انسان به داشتن مواد مغذی بسیار و فیبر در سبوس برنج بر می گردد. این ماده ی غذایی نباید از سبد روزانه ی انسان حذف شود زیرا حاوی منگنز، فسفر، آهن، منیزیم و ویتامین های ب 5 و ب 6 به همراه مقادیر زیادی فیبر است.

خواص سبوس برنج چیست؟

خواص سبوس برنج به دلیل داشتن مواد مغذی معدنی و ویتامین ها برای سلامت استخوان ها، تولید کلاژن برای پوست، بهبود سوخت و ساز بدن بهبود عملکرد سلول ها و کمک به تولید گلبول های قرمز در خون برای اکسیژن رسانی بهتر ذکر شده است.

علاوه بر این به دلیل داشتن مقادیر زیادی فیبر، طریقه مصرف سبوس برنج برای لاغری نیز اثر گذار خواهد بود و به کاهش وزن کمک می کند.

محصولات سبوس برنج

قبل از آگاهی از مصرف سبوس برنج برای لاغری و سلامتی لازم است بهترین و با کیفیت ترین محصول سبوس برنج را بشناسید. سبوس برنج بیشتر از خود برنج خواص دارد و بهتر است در حین پخت از سبوس آن استفاده شود.

سبوس برنج دکتر بیز نسبت به سبوس های فله ای موجود در بازار جهت استفاده ی حداکثری از مواد مغذی به پایداری رسیده است، با دستگاه های پیشرفته فراوری شده است و در بسته بندی بهداشتی در قالب ساشه عرضه می شود.

مقدار مصرف سبوس برنج

مقدار و طریقه مصرف سبوس برنج برای لاغری و سلامتی به این صورت است که به ازای هر نفر یک ساشه از سبوس برنج بیز در زمان جوش خوردن برنج به آن افزوده می شود تا مکمل ویتامین ها، املاح معدنی و فیبر برنج باشد. برای لعابدار کردن خورشت ها نیز می توان در زمان جوش، یک ساشه سبوس برنج اضافه کرد.

سبوس برنج را می توان همراه ماست، شیر داغ، آبمیوه، قهوه و نسکافه نیز میل نمود.

سبوس برنج برای چه کسانی مفید است؟

حال که طریقه مصرف سبوس برنج برای لاغری و سلامتی را دانستید، باید این نکته را نیز ذکر کرد که سبوس برنج برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش مفید است. مصرف ان به افرادی که کلسترول بالا دارند و یا دچار حساسیت های پوستی هستند توصیه می شود.

منع مصرف سبوس برنج

طریقه مصرف سبوس برنج برای لاغری و سلامتی بسیار ساده است اما باید توجه داشت که زیاده روی نکنید. افرادی معدودی که به این ماده حساسیت دارند نیز باید از مصرف آن اجتناب کنند.

منبع: چگونه با خوردن سبوس برنج لاغر شویم